Utplanteringar

I tisdags åkte dem ut alla mina dahlior. Väderprognosen visar på att nätterna knappt kommer gå under 10 grader så då kände jag att jag vågade sätta ut dem. Jag satte dem ännu tätare i år då rabatten längs växthuset ska bli en tomatrabatt detta år. Björnbären har växt sig så stora att det inte får plats lika många tomatplantor där nu för tiden. Mina frösådda dahlior från egna frön hamnade i slingerrabatten och en i en kruka utanför uterummet. Ska bli så spännande att se vad det blir för blommor på dem 🙂

Igår satte jag ut lök- och rotselleriplantor i landen vid gatan.

Idag har jag börjat sätta ut tomatplantor. Många plantor finns fortfarande kvar i lilla växthuset. Aubergin, paprika, chili, melon, gurka, squash, pumpa och sommarblommor står också därinne och väntar på att få komma ut. Det blir till att trolla lite för att hitta platser i min lilla trädgård 😉

Citrusträden har fått flytta ut. Det kommer de må bra av.

Physalisplantorna som stått i sovrumsfönstret var verkligen i behov av större krukor eller att jag näringsvattnat dem. De såg lite bedrövliga ut. Hoppas de blir glada över ny näring nu.

Maj sköna maj 😍

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Please reload

Please Wait