Det har varit en regnfattig och kall vår, men den här veckan har vi fått mycket välbehövligt regn. Synd bara att det måste vara så kallt och regnigt. Blåsigt har det också varit. Inte mysigt alls, men regn behövs så det är bara att gilla läget 😉


Så här mycket var det i mätarna i tisdags och i onsdags morse.
Idag natten till lördag och på morgonen har det regnat en del. 7 mm var det i mätaren på förmiddagen. Tömde inte mätaren. Nu tidigt ikväll kom det in väldigt mörka moln. Jag sa till min man att det ser ut som åskmoln. Även om det såg ut så trodde jag inte att det skulle bli åska, men jösses vilket åskväder det blev. Det blixtrade och åskade sedan direkt och regnet stod som spön i backen. Sigge som var ute kom inspringande. Han ångrade nog att han inte följde med husse in när han var och ropade på honom en timme tidigare 😉
Undrar varför det blev ett åskväder. Känns inte som att temperaturen ändrat sig drastiskt åt något håll 🤔

Under åskvädret kom det ca 10 mm regn.




Inte helt fel att ligga i soffan och mysa med sin matte 😻😸

Rejält mörka moln i torsdagseftermiddag. Vacker kontrast till de vackra körsbärsblommorna 😍