
Natten till onsdag förra veckan varnades det fört frost efter att ha varit ett gäng med ca 5 plusgrader på nätterna då jag sluppit släpa in de känsliga dahliorna. Ofta blir det några grader kallare än vad som utlovas i prognosen. Den här natten blev det -3 grader. Tyvärr hade jag missat att bära in min fina Linnétagetes som jag satt ut några dagar tidigare 😔


Nu vill jag att frostnätterna är över. Vill verkligen börja sätta ut plantor.