Vårkänslor

Regn och blåst gjorde att snön försvann snabbt. Känns lite konstigt då den legat i 2 månader utan att försvinna.
Den övre bilden är från fredagen och den undre dagen efter på lördagen den 28 februari.

Igår sken solen och det var ca 5 plusgrader. Så härligt med lite vårvärme 🌞😍

Igår eftermiddag hade jag och kissarna lite trädgårdshäng. Jag gjorde iordning några nya vintersådder med blomfrön.

Alla vintersådder fick ett nytt lager snö. Förhoppningsvis sista gången som det går att vattna dem med snö 😉

Första dagen det var över 20 grader varmt i uterummet för i år
( 2/3). Alla andra år har vi kunnat äta lunch redan i februari, men i år har det varit så kallt ute att solen inte lyckas värma upp uterummet. I mitten på februari var det 12-14 grader någon dag när solen sken.

Det var som varmast drygt 24 grader innan jag öppnade och det kom in sval luft. En fluga hade vaknat också. Siri försökte äta upp den, men den lyckades flyga ut istället för att bli en munsbit 😸

Kul att upptäcka att en frösådd dahlia hade tittat upp under dagen. En rolig överraskning när jag nattade sådderna 🙂
Nu ikväll en dag senare är två till på väg upp.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Please reload

Please Wait