

För åttonde året på raken så har jag sprungit en mil på nyårsdagen. Det här året hade jag tänkt att springa på nyårsafton istället då vädret var mer lockande att springa i då, sol, vindstilla och ca 5 minusgrader. Jag kände av lite förkylningssymtom igår och i förrgår och kunde inte byta springa pga av det. Trodde nog inte att det skulle gå att springa idag heller, men jag mådde bra när jag vaknade 👍
Idag hade det fallit ca 1 dm snö under natten och det fortsatte att snöa mycket ända fram till eftermiddagen. Snöig start på 2026. Då vi hade mysfrukost hemma hos äldsta sonen och hans flickvän och näst äldsta sonen och hans flickvän också var där och sedan hade vi pizzalunch tillsammans hemma hos oss så blev det ingen springtur förrän mot kvällningen. Då hade det slutat snöa och cykelbanorna var plogade. Jag har knappt sprungit sedan i somras och så var det lite halt så jag tog det lugnt. Stannade också och fotade det vackra snölandskapet lite då och då.





Såg på kort från förra årets löptur att det var snöigt även då.


Vackert vid Hubbo och Gryta Ås.